W tym przykładzie pokazana zostanie konfiguracja obiektu Przycisk w sposób, w którym jego działanie jest zgodne z działaniem obiektu Wyłącznik systemu Asix w wersji klasycznej. Przycisk pozostaje w stanie wyciśniętym, a jego opis określa aktualny tryb pracy urządzenia (zatrzymane/uruchomione). W momencie wykonania sterowania przycisk pozostaje wciśnięty do momentu zatwierdzenia operacji. Jednocześnie opis przycisku zmienia się i pokazuje jaka operacja zostanie wykonana (uruchom/zatrzymaj).
Właściwości podstawowe |
||
|
Aktywny |
Tak |
|
Główna zmienna |
MStatus |
|
Zmienna sterowana |
#Control |
|
Typ kursora |
Hand |
|
Typ przycisku |
Przycisk prostokątny 3d |
|
Tryb przełącznika |
Nie |
|
Sterowanie natychmiastowe |
Nie |
Właściwości stanowe, stan podstawowy |
||
|
Włączony |
=HasWaitingControl() |
|
Wartość wyłączenia |
1 |
|
Kolor włączenia |
LightGreen |
|
Tekst wyłączenia |
Uruchomiony |
|
Tekst włączenia |
Zatrzymaj |
Właściwości stanowe, stan 1 |
||
|
Warunek stanu |
=Variable()&1 |
|
Wartość wyłączenia |
2 |
|
Tekst wyłączenia |
Zatrzymany |
|
Tekst włączenia |
Uruchom |
Obiekt używa dwóch zmiennych. Zmienna główna służy do określenia stanu urządzenia. W zależności od jej wartości zmieniają się opisy przycisku i wartość komendy sterującej. Wykorzystany został mechanizm stanów obiektu. Zmienna sterująca o nazwie powstałej z połączenia nazwy zmiennej głównej i sufiksu Control służy do wysyłania komend sterujących (2 oznacza komendę uruchomienia, a 1 zatrzymania urządzenia).
W powyższym schemacie działania istotne jest użycie wyrażenia HasWaitingControl we właściwości Włączony. W momencie wciśnięcia przycisku obiekt wchodzi w stan posiadania ważnej wartości sterującej. Pozostanie w tym stanie aż do momentu wykonania sterowania (akcją SendControls) lub jego anulowania. W tym czasie wartość wyrażenia jest równa true i powoduje utrzymanie przycisku w stanie wciśniętym. Stan ważnej wartości jest dodatkowo sygnalizowany przez kolor podany we właściwości Kolor włączenia.