Skrypty Asix.Evo mogą być tworzone w obiektowych językach C# oraz Visual Basic. W momencie utworzenia skryptu jest generowany szkielet jego kodu:
C# |
using System; |
VB |
Imports System; Imports Askom.AsixEvo.Scripting;
Public Class SkryptT2 |
Główna klasa skryptu musi implementować interfejs IScript zdefiniowany w przestrzeni Askom.AsixEvo.Scripting.
C# |
public interface IScript |
VB |
Public Interface IScript |
Funkcja Initialize, to główna funkcja skryptu wywoływana w momencie jego uruchomienia. Funkcja otrzymuje na wejściu dwa parametry:
· aParameters – jest to tablica zawierająca wszystkie parametry przekazane podczas uruchomienia skryptu
· aApplication – przekazuje odwołanie do interfejsu IApplication, który pozwala na dostęp do stanu wykonywanej aplikacji. Jest to podstawowy mechanizm współpracy skryptu ze środowiskiem aplikacji Asix.Evo.
Wartość zwracana przez funkcję Initialize określa, czy skrypt zakończył pracę. Wartość true oznacza, że skrypt zrealizował wszystkie swoje funkcje i należy go rozładować. Jest to typowe działanie tzw. skryptów jednorazowych. Skrypty rezydentne powinny zwrócić wartość false. Skrypt pozostanie załadowany w pamięci i będzie mógł kontynuować swoją działalność.
Funkcja FinalizeScript jest wywoływana bezpośrednio przed zakończeniem pracy skryptu. Można w niej wykonać operacje wymagane do poprawnego zakończenia pracy skryptu, np. zwolnienie użytych zasobów systemowych, zamknięcie połączeń z bazą danych itp.