ObiektWielokąt pozwala na tworzenie dowolnych płaskich zamkniętych figur geometrycznych. Kształt obiektu jest definiowany serią koordynat poszczególnych wierzchołków figury. Dla każdej figury można określić kolor wnętrza, grubość i kolor obwódki. Możliwe jest też tworzenie figur o płynnie wygiętych krawędziach w trybie krzywych Beziera.
Obiekt Wielokąt nie posiada wbudowanych żadnych funkcji interaktywnych i sterujących. Można jednak taką funkcjonalność dodać poprzez użycie akcji operatorskich w obsłudze zdarzeń.
Zobacz: Techniki budowy diagramów > Parametryzacja funkcji interaktywnych w obiektach pasywnych
Zobacz: Elementy wizualizacji > Standardowe właściwości obiektów
Nazwa |
Typ wartości |
Opis |
Wierzchołki |
Lista współrzędnych |
Lista par X,Y współrzędnych kolejnych wierzchołków figury. Współrzędne X i Y pozycji wierzchołka wyrażone są pikselach i liczone względem lewego górnego narożnika diagramu. Kolejne pary wierzchołków są rozdzielone znakiem średnika. |
Szerokość otoczki |
Liczba |
Określa szerokość (w pikselach) otoczki rysowanej wzdłuż krawędzi figury. Właściwość ma znaczenie tylko wtedy, gdy ustawiony jest kolor otoczki we właściwości Kolor otoczki. |
Nazwa |
Typ wartości |
Opis |
Kolor |
Kolor |
Określa kolor wypełnienia kształtu. Wybranie koloru Transparent i ustawienie niezerowej szerokości otoczki pozwala na rysowanie jedynie konturu figury. |
Kolor otoczki |
Kolor |
Określa kolor otoczki.
|
Styl otoczki
|
Typ wyliczeniowy: Brak, Kreska, Kropka, Kreska-Kropka, Kreska-Kropka-Kropka |
Określa sposób rysowania otoczki. Wartość Brak oznacza rysowanie otoczki pełną linią. |
Typ linii |
Typ wyliczeniowy: Łamana, Krzywa Beziera |
Określa czy boki figury są prostymi odcinkami czy krzywymi Beziera. W trybie Beziera każdy bok jest definiowany przez cztery wierzchołki. Pierwszy i czwarty określają punkty końcowe. Drugi i trzeci służą do kontroli krzywizny. |
Zobacz: Elementy wizualizacji > Standardowe zdarzenia obiektów